Sök

Köpvillkor

Nedan hittar du våra köpvillkor, först kommer de som gäller vid köp i vår webbshop och efter dem så kommer de som gäller vid köp av behandling och/eller produkt på någon av våra salonger.

Dessa villkor gäller när du som kund köper produkter i vår webshop

Allmänt

För att beställa på greenheads.se eller boka en behandling på någon av våra salonger måste du vara 18 år eller ha målsmans godkännande. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar, slutförsäljningar och leveransförseningar. Din integritet är mycket viktig för oss och vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation). 

Green Heads Webshop drivs av Green Heads Sweden AB med organisationsnummer 559148-8845. Vid beställningar i webbshoppen ingår kunden ett avtal med Green Heads Sweden AB och godkänner köpvillkoren i sin helhet såsom de utformats nedan.  

Orderbekräftelse
Vid godkända beställningar erhåller kunden ett e-postmeddelande som gäller som orderbekräftelse. Om du som kund inte fått en bekräftelse inom 30 minuter efter beställninge, kontakta oss på kundservice@greenheads.se så skickar vi om bekräftelsen.

Priser
Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar svensk moms.

Betalning
I vår webbshop erbjuder vi följande betalnings alternativ 

  • Direktbetalning med kort via Shoppay -Med direktbetalning betalar du i kassan med hjälp av BankID. Pengarna dras direkt från ditt konto. 
  • Betalning via Klarna direkt, på faktura eller delbetalning.Läs Klarnasbetalningsvillkor.
  • Swish betalning via Quickpay.Med Swish betalar du direkt i kassan med Swish-appen och BankID på din mobiltelefon. Pengarna dras direkt från ditt anslutna bankkonto.
  • Applepay och Googlepay för er som har har det upplägget

Alla transaktioner är säkra och krypterade.

Leverans och frakt
För beställningar i Sverige - Leveranser sker via PostNord och skickas  till ditt närmaste ombud eller postnords paketbox.

Vi skickar ditt paket på tisdagar och torsdagar. Vid beställningar före klockan 12.00 levereras varorna i vanliga fall inom 1-3 vardagar.Undantag gäller för kampanjer, helger och röda dagar. Det är på köparens ansvar att se till att den adress, e-post och mobilnummer som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt. Vi reserverar oss för störningar i leveransgången som ligger utanför vår kontroll.

När försändelsen är inlämnad för frakt informeras kunden via SMS och/eller e-post.

Om Green Heads  får försändelse i retur på grund av att kunden uppgett felaktig adress eller ej hämtats ut försändelsen hos ombud kommer kunden att informeras via mejl samt debiteras en kostnad på 150 kr. Om kunden önskar få  den icke upphämtade ordern utskickad igen debiteras en ny fraktkostnad på 59 kr. 

Ångerrätt och returer
Kunden har rätt att ångra köpet i upp till 14 dagar från mottagandet av varan. Varan som skickas tillbaka ska vara oanvänd och i nyskick.

Vid användade av ångerrätten ska kunden gå till väga enligt följande:

  1. Informera oss genom att skicka ett mejl till kundservice@greenheads.se Uppge alltid fullständigt namn och ordernumret som du fick i orderbekräftelsen.
  2. Via e-post erhåller kunden en bekräftelse på det ångrade köpet. Om varan ej hunnit paketeras är ärendet nu avslutat och kunden återfår köpesumman snarast, dock senast inom trettio dagar. I de fall varan redan har paketerats måste varan returneras. Kunden får då ett ärendenummer för returhanteringen och fortskrider enligt instruktionerna nedan.
  3. Kunden returnerar varan till Green Heads på adressen:

Green Heads , Rodervägen 10 178 51 Ekerö

Ordernumret ska alltid bifogas försändelsen.
Kunden ansvarar för att emballera försändelsen väl så att varan är i nyskick när den inkommer till oss .
Varan ska alltid returneras i oskadad originalförpackning.
Ångerrätten gäller inte om varan är använd, väsentligen förändrad eller på annat sätt modifierad. På grund av sanitära skäl återtas inte öppnade smink-, hudvårds- och hygienprodukter.

  1. När Green Heads godkänt att varan är i väsentligt oförändrat skick, återbetalas köpesumman minus ett avdrag på 150 kr för de merkostnader i form av frakt och hantering som returen har medfört.  Återbetalningen sker senast inom 30 dagar.

Reklamationer
Vid fel på levererad vara ska kunden skyndsamt meddela detta via e-post på adressen: kundservice@greenheads.se. Beskriv felet så detaljerat som möjligt och uppge fullständigt namn och ordernumret som du fick i orderbekräftelsen. Invänta svar från Green Heads och returnera sedan varan med den utskickade retursedeln tillGreen Heads , Rodervägen 10 178 51 Ekerö

Vid godkänd reklamation skickar vi ny vara så skyndsamt som möjligt.Green Heads står självklart för alla fraktkostnader vid reklamationer. 

Presentkort
Vi erbjuder köp av två olika sorters presentkort i vår webbshop, presentkort som går att använda på våra salonger och presentkort för köp i vår Webbshop, greenheads.se

Presentkort Salongsbesök skickas ut per post i ett kuvert med en leveranstidinom 1-3 vardagar.Undantag gäller för, helger och röda dagar. Det är på köparens ansvar att se till att den adress, e-post och mobilnummer som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt. Vi reserverar oss för störningar i leveransgången som ligger utanför vår kontroll. Presentkorten har en giltighetstid på 1 år. Vid önskemål att vi skickar presentkortet direkt till personen som ska få det så maila den informationen till kundservice@greenheads,se direkt efter köpet i kassan så löser vi det.

Present Webbshop skickas ut elektroniskt via e-post. Presentkort på greenheads.se kan endast användas för betalning av varor i vår webshop inom giltighetstiden (två år från inköpsdatum). Observera att presentkortets summa dras av endast mot varuvärdet och inte eventuella frakt- eller fakturaavgifter. Eventuella rabatter gäller inte vid köp av presentkort om det inte är specificerat. Presentkortet går inte att ersätta med kontanter, däremot gäller ångerrätten. Vi ersätter inte ett förlorat presentkort eller felaktig leverans som beror på att du som kund lämnat felaktiga adressuppgifter. Presentkortet är inte kopplat till en viss person.

Tvister
Vid eventuella tvister följer Green Heads Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Hantering av personuppgifter
Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med EU:s dataskyddsförordning.

Övrigt
Vi reserverar oss för felskrivningar och justeringar i pris och sortiment till följd av förändringar hos våra leverantörer.

 

 

Dessa villkor gäller när du som kund köper behandlingar och/eller produkter i våra salonger

Dessa villkor gäller när du som kund köper produkter eller tjänster från någon av våra salonger,

Allmänt

För att boka en behandling på någon av våra salonger måste du vara 18 år eller ha målsmans godkännande.

Din integritet är mycket viktig för oss och vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation). 

Green Heads salonger drivs av olika bolag på varje salong. Green Heads Birkastan drivs av Green Heads AB med organisationsnummer 559061-0449,  Green Heads Östermalm drivs av Green Heads Östermalm AB med organisationsnummer 556922-8744 och Green Heads Sofo drivs av Green Heads Stockholm AB med organisationsnummer 556969-4804

Orderbekräftelse
Vid godkända bokningar  erhåller kunden ett e-postmeddelande som gäller som bokningsbekräftelse. Om du som kund inte fått en bekräftelse per mail inom 30 minuter efter bokning kontakta oss på kundservice@greenheads.se så skickar vi om bekräftelsen.

Priser
Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar svensk moms. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar och slutförsäljningar.

Betalning
På våra salonger kan du betala med Visa/Mastercard, presentkort eller swish. Vi erbjuder inte fakturering av våra behandlingar på salongen. 

Avbokning av frisörbesök
Har du bokat en tid hos oss och får förhinder vill vi att du avbokar senast 24 timmar innan din avtalade tid. Ej avbokad tid debiteras med 80 %.  Får vi in en annan bokning på den avbokade tiden så debiterar vi inte alls eller endast den överskjutande summan om det är en kortare behandling som bokas.
Vi skickar dessa fakturor per mail dagen efter den bokade behandlingstiden.

Du kan avboka din bokade tid på flera olika sätt,

  • Logga in ditt konto i vår bokningsportal Voady, https://bokning.voady.se/greenheads/ , gå till din profil, klicka dig in på bokningen det gäller och tryck på avboka 
  • I bekräftelse mailet som skickades till din mail vid bokning finns en knapp för avbokning
  • Maila den salong som du har bokat en tid hos, vi svarar på vardagar inom 24 timmar. För salongen i Birkastanbirka@greenheads.se, för salongen på Östermalmostermalm@greenheads.se, för salongen på Södermalmsofo@greenheads.se
  • Ring oss på 08/40807022 - välj den salong som bokningen gäller genom knappval

 

Reklamation av behandling på salong
Om du av någon anledning skulle vara missnöjd med din behandling hos oss, är du välkommen tillbaka så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig igen. Vi vill dock att du hör av dig senast 14 dagar efter ditt besök hos oss.

Reklamation av produkt köpt på salong
Vid fel på köpt produkt ska kunden skyndsamt meddela detta via e-post till den salong köpet gjordes på, för salongen i Birkastanbirka@greenheads.se, för salongen på Östermalmostermalm@greenheads.se, för salongen på Södermalmsofo@greenheads.se

Tvister
Vid eventuella tvister följer vi  Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Hantering av personuppgifter
Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med EU:s dataskyddsförordning.

Övrigt
Vi reserverar oss för felskrivningar och justeringar i pris och sortiment tillföljd av förändringar hos våra leverantörer.