SÖK

Köpvillkor

Dessa villkor gäller när du som kund köper produkter eller tjänster från någon av våra salonger eller från greenheads.se

Allmänt

För att beställa på greenheads.se eller boka en behandling på någon av våra salonger måste du vara 18 år eller ha målsmans godkännande.

Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar, slutförsäljningar och leveransförseningar.

Din integritet är mycket viktig för oss och vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation). 

Green Heads Webshop drivs av Green Heads Sweden AB med organisationsnummer 559148-8845. Vid beställningar i webbshoppen ingår kunden ett avtal med Green Heads Sweden AB och godkänner köpvillkoren i sin helhet såsom de utformats nedan.  

Orderbekräftelse
Vid godkända beehandlingsbokningar och beställningar erhåller kunden ett e-postmeddelande som gäller som order/bokningsbekräftelse. Om du som kund inte fått en bekräftelse inom 30 minuter efter beställningen/bokningn, kontakta oss på kundservice@greenheads.se så skickar vi om bekräftelsen.

Priser
Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar svensk moms.

Betalning
I vår webbshop erbjuder vi betalnings alternativ via Shop pay och Klarna. 
På våra salonger kan du betala med Visa/Mastercard, presentkort eller swish. Vi erbjuder inte fakturering av våra behandlingar på salongen. 

Leverans och frakt
Leveranser sker via PostNord och DHL. Du får antingen din leverans direkt hem i brevlådan eller så får du hämtar din beställning hos ditt närmsta ombud.

Vid beställningar före klockan 15.00 levereras varorna i vanliga fall inom 1-3 vardagar. Vi reserverar oss för störningar i leveransgången som ligger utanför vår kontroll.

När försändelsen är inlämnad för frakt informeras kunden via SMS och/eller e-post.

Om Green Heads  får försändelse i retur på grund av att kunden uppgett felaktig adress eller ej hämtats ut försändelsen hos ombud kommer kunden att informeras via mejl. Vi äger då rätt att debitera en ny fraktkostnad.

Ångerrätt och returer
Kunden har rätt att ångra köpet i upp till 14 dagar från mottagandet av varan. Varan som skickas tillbaka ska vara oanvänd och i nyskick.

Vid användade av ångerrätten ska kunden gå till väga enligt följande:

1. Informera oss genom att skicka ett mejl till kundservice@greenheads.se Uppge alltid fullständigt namn och ordernumret som du fick i orderbekräftelsen.

2. Via e-post erhåller kunden en bekräftelse på det ångrade köpet. Om varan ej hunnit paketeras är ärendet nu avslutat och kunden återfår köpesumman snarast, dock senast inom trettio dagar. I de fall varan redan har paketerats måste varan returneras. Kunden får då ett ärendenummer för returhanteringen och fortskrider enligt instruktionerna nedan.

3. Kunden returnerar varan till Green Heads på adressen:

Green Heads , Östgötagatan 81, 116 64 Stockholm

Ordernumret ska alltid bifogas försändelsen.

Kunden ansvarar för att emballera försändelsen väl så att varan är i nyskick när den inkommer till oss .

Varan ska alltid returneras i oskadad originalförpackning.

Ångerrätten gäller inte om varan är använd, väsentligen förändrad eller på annat sätt modifierad. På grund av sanitära skäl återtas inte öppnade smink-, hudvårds- och hygienprodukter.

4. När Green Heads godkänt att varan är i väsentligt oförändrat skick, återbetalas köpesumman snarast, dock senast inom 30 dagar.

Avbokning av frisörbesök

Har du bokat en tid hos oss och får förhinder vill vi att du avbokar senast 24 timmar innan din avtalade tid. Ej avbokad tid debiteras med 80 %.  Får vi in en annan bokning på den avbokade tiden så debiterar vi inte alls eller endast den överskjutande summan om det är en kortare behandling som bokas.

Vi skickar dessa fakturor per mail dagen efter den bokade behandlingstiden. Du avbokar genom att ringa på 08-40807022 alternativt via vår onlinebokning.

Reklamationer

Salongsbehandlingar:
Om du av någon anledning skulle vara missnöjd med din behandling hos oss, är du välkommen tillbaka så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig igen. Vi vill dock att du hör av dig senast 14 daggar efter ditt besök hos oss.

Produktköp:
Vid fel på levererad vara ska kunden skyndsamt meddela detta via e-post på adressen: kundservice@greenheads.se

Beskriv felet så detaljerat som möjligt och uppge fullständigt namn och ordernumret som du fick i orderbekräftelsen.

Invänta svar från Green Heads och returnera sedan varan med den medskickade retursedeln eller till:

Green Heads, Östgötagatan 81, 116 64 Stockholm

Vid godkänd reklamation skickar vi ny vara så skyndsamt som möjligt.

Green Heads står självklart för alla fraktkostnader vid reklamationer. Tänk på att spara kvittot vid returer i reklamationsärenden.

Tvister
Vid eventuella tvister följer Green Heads Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Hantering av personuppgifter
Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med EU:s dataskyddsförordning.

Övrigt
Vi reserverar oss för felskrivningar och justeringar i pris och sortiment tillföljd av förändringar hos våra leverantörer.